Eski yöneticinin yönetim ile ilgili defter, makbuz ve diğer belgeleri yeni atanan yöneticiye teslimden kaçınması halinde, Kat Mülkiyeti Yasası'nın 33. maddesi uyarınca hakimin müdahalesinin istenebileceği ve hakim kararı ile bu belgelerin tesliminin sağlanabileceği kabul edilmektedir.

Apartman yöneticisi giderleri tabloya asmak zorunda mı?

Yönetici veya varsa yönetim kurulu her genel kurul öncesinde o tarihe kadarki elde edilen gelirlerle yapılmış giderlerin hesabını vermek zorunda. Yine kat maliklerinin yarısının talebi ile de genel kurullar dışında hesabın gösterilmesi zorunlu.

Apartmana ait belgeleri saklama süresi ne kadar?

Maddesine göre; Bu kanuna göre defter tutmak mecburiyetinde olanlar, tuttukları defterlerle üçüncü kısımda yazılı vesikaları, ilgili bulundukları yılı takip eden takvim yılından başlayarak beş yıl süre ile muhafaza etmeye mecburdurlar.

Apartman karar defteri olmadan karar alınabilir mi?

Apartman karar defteri olarak herhangi bir defter kullanılamamakta, sadece noter onaylı olan defterler kullanılabilmektedir. Apartmanda alınacak kararlar yapılan ve yapılacak işler gelir ve giderlerin kayıtlarının “apartman karar defteri” nde tutulması gerekiyor. Bu defter için noterden tasdik almak gerekiyor.

Apartman yönetimi devir teslim Nasıl Yapılır?

Devredilme işlemleri ise şu şekilde gerçekleşiyor: -Kat Malikleri Kurulu toplanıyor. Toplantı; hem sayı, hem de arsa payı bakımından kat maliklerinin yarıdan fazlasının katılımı ile gerçekleşiyor. – Site/Apartman yönetimin bir firmaya devredilmesi yönünde karar alıyor.

Apartman ilan panosuna neler asılır?

Site ve apartman ilan panolarına daire adı, isim ve miktar belirtilerek, aidat borç listesi asılıyor. Yöneticiler dikkat edin. Çünkü, bu şekilde aidat borçlusu ilanı suç sayılıyor.

Apartman gelir gider tablosu zorunlu mu?

Kanunun 36. maddesine göre yönetici, kat malikleri kurulunun kararlarını, protokolleri, yapılan ihtar ve tebligatın özetini ve tarihlerini ve bütün giderleri deftere (işletme defteri) tarih sırasıyla yazmaya ve bu defteri ve giderlerin belgeleriyle diğer bütün belgeleri bir dosyada saklamaya mecbur.

Resmi belgeler kaç yıl saklanır?

Türk Ticaret Kanunu'nda defter ve belgelerin saklanma süresi 10 yıl olarak belirlenmiştir.